Dzisiejsze czasy wymagają od przedsiębiorców innego niż dotychczas podejścia do oczekiwań klientów. Klienci, mając możliwość wyboru nie zawsze kierują się najniższą ceną, nie zawsze oczekują również oczywistych rozwiązań.

Dzisiejsze czasy wymagają od przedsiębiorców innego niż dotychczas podejścia do oczekiwań klientów
Autor zdjęcia: Historyworks Photography

Rynek wymusza na przedsiębiorcach nie tylko elastyczność, ale także i innowacyjność. Aby jednak firma stała się innowacyjna, potrzebne są nakłady, na poniesienie których nie każdy może sobie pozwolić. Potrzebę tą dostrzegła Unia Europejska, zapewniając środki na podniesienie innowacyjności w polskich przedsiębiorstwach.

Unijne wsparcie dla innowacyjnych przedsiębiorstw

W obecnej perspektywie budżetowej, obowiązującej w latach 2014-2020 możliwe jest skorzystanie z szeregu działań, zapewniających środki na rozwój innowacyjności w polskich firmach i umacnianie ich pozycji rynkowej. Dobrym przykładem takich działań jest chociażby Szybka ścieżka (o której więcej po linkiem).

Instytucją, która odpowiedzialna jest za nabór wniosków i sprawuje nadzór nad przyznanym wsparciem jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowe_Centrum_Badań_i_Rozwoju). Szybka Ścieżka na tle innych programów wyróżnia się szybkością analizy składanych przez ubiegających się o przyznanie wsparcia przedsiębiorców wniosków. W praktyce wygląda to bowiem tak, że projekty zgłoszone do konkursu ocenione są w przeciągu zaledwie sześćdziesięciu dni kalendarzowych.